Europokal Eindewege
De versnellingsbak van de camper en de schade aan de sprinter hadden we weer gemaakt dus we konden met een goed gevoel naar Zeeland vertrekken. Eenmaal aangekomen met een omweg door het mooie Zeeland hadden we een mooi plekje gekozen dicht bij de baan. Nadat ik me had ingeschreven konden we de auto klaarmaken voor de keuring. De keuring ging zoals altijd goed! De auto ging onder de tent en ik op tijd naar bed.
Zaterdag konden we gaan rijden voor de punten voor de startplaats voor zondags. Er lag een mooie lange kleibaan met een chicane waar je niet recht door heen kon.
De 1ste manche moest ik starten op de laatste rij helemaal aan de buitenkant. Dat is niet de beste plaats maar het pakte heel goed uit. De rode lampen werden gedoofd ik had een super start en ging bij de 1ste bocht vol gas buitenom en kon aansluiten op de 4de plaats. Na een paar ronden viel de nummer 3 met pech uit en kon ik finishen als 3de. De dag was dus goed begonnen.
In de 2de manche ging ik van start vanaf plek 3 op de 1ste rij. Met weer een goede start zat ik er meteen goed bij in de 1ste bocht. Ik kwam als 4de de bocht uit kort achter de nummer 3. Na 2 rondes ging ik in de aanval op de nummer 3. In bocht 1 passeerde ik hem binnendoor en kon meteen een gat slaan. Bij de nummer 2 kwam ik niet meer in de buurt dus kwam ik als 3de over de finish.
De 3de manche stond ik op de 2de rij op plek 5 aan de binnenkant. De start was redelijk goed en zat in de 1ste bocht goed in de middenmoot. Door de knippen en gaten die in de baan kwamen werd het tricky om te rijden. Dus deze manche heb ik met verstand uitgereden met een mooie 6de plaats.
Ik ging als 4de de finale in en mocht dus op de 1ste rij starten. De start was goed maar ik had teveel wheelspin waardoor ik er niet vooraan bij zat met de start. Ik sloot aan als 6de. Na 8 rondes gestreden te hebben in deze mooie finale kwam ik als 5de over finish en daarmee waren we dik tevreden.
Zondags moesten we eerst starten met de halve finale van klasse 8. Ik stond op de 1ste rij op plaats 2. Bij de start kwam ik redelijk goed weg en kon goed aansluiten in de 1ste bocht op plaats 5 tussen het grote geweld van klasse 8. Na 3 rondes ging er iemand voor me over de kop en er kwam een rode vlag dus een herstart op de baan. Bij de herstart mocht ik vertrekken van plaats 4. De start was perfect en trok hem meteen naar binnen zodat niemand me kon passeren. 2 rondes voor het einde viel de nummer 4 uit met pech en ging ik als 3de door naar de finale.
Bij de halve finale van klasse 7 moest ik wederom van start vanaf de 1ste rij op plek 2. Bij de 1ste bocht zat ik er redelijk tussen. Ik kwam goed door bocht 1 en kon gaan jagen op de rest. De rest van de manche sterk en degelijk gereden en kwam ik over de finish met een mooie 3de plaats. Toen konden we ons op gaan maken voor de finales.
Als eerste moesten we de finale van klasse 8 rijden. Ik mocht starten op de 2de rij op plaats 5. Met de start was ik heel goed weg en zat er meteen goed tussen. Ik lag op een 6de plaats na 4 rondes ging er eentje dwars voor mij dus ging ik naar de 5de plaats, maar doordat ik moest uitwijken voor hem werd ik ook meteen weer gepasseerd, dus ik lag weer 6de. Daarna gebeurde er niks meer en finishte ik als 6de!! Daar waar we super blij mee.
Met een goed gevoel naar de finale van klasse 7. Hier stond ik op de 2de rij op plaats 6. Bij de start kwam ik goed weg en zat er goed bij. Maar er kwam meteen een rode vlag situatie. Dus ik ging van het gas maar iemand achter mij had het niet gezien en knalde vol bij mij achterop. De accu was helemaal kapot en mijn achter rek ook. Maar door de complete herstart konden we het weer snel maken aan de voorstart door het snelle handelen van Thijs en Piet. Met de herstart zat ik er weer goed tussen maar in de 1ste en 2de bocht kwam ik in aanraking met een andere auto en brak mijn stuurstang af. Dus helaas einde wedstrijd.
Over heel het weekend zijn we weer dik tevreden alleen wel balen van de finale van klasse 7.
Ik wil het team, de supporters en mijn sponsors weer bedanken.
De versnellingsbak van de camper en de schade aan de sprinter hadden we weer gemaakt dus we konden met een goed gevoel naar Zeeland vertrekken. Eenmaal aangekomen met een omweg door het mooie Zeeland hadden we een mooi plekje gekozen dicht bij de baan. Nadat ik me had ingeschreven konden we de auto klaarmaken voor de keuring. De keuring ging zoals altijd goed! De auto ging onder de tent en ik op tijd naar bed.
Zaterdag konden we gaan rijden voor de punten voor de startplaats voor zondags. Er lag een mooie lange kleibaan met een chicane waar je niet recht door heen kon.
De 1ste manche moest ik starten op de laatste rij helemaal aan de buitenkant. Dat is niet de beste plaats maar het pakte heel goed uit. De rode lampen werden gedoofd ik had een super start en ging bij de 1ste bocht vol gas buitenom en kon aansluiten op de 4de plaats. Na een paar ronden viel de nummer 3 met pech uit en kon ik finishen als 3de. De dag was dus goed begonnen.
In de 2de manche ging ik van start vanaf plek 3 op de 1ste rij. Met weer een goede start zat ik er meteen goed bij in de 1ste bocht. Ik kwam als 4de de bocht uit kort achter de nummer 3. Na 2 rondes ging ik in de aanval op de nummer 3. In bocht 1 passeerde ik hem binnendoor en kon meteen een gat slaan. Bij de nummer 2 kwam ik niet meer in de buurt dus kwam ik als 3de over de finish.
De 3de manche stond ik op de 2de rij op plek 5 aan de binnenkant. De start was redelijk goed en zat in de 1ste bocht goed in de middenmoot. Door de knippen en gaten die in de baan kwamen werd het tricky om te rijden. Dus deze manche heb ik met verstand uitgereden met een mooie 6de plaats.
Ik ging als 4de de finale in en mocht dus op de 1ste rij starten. De start was goed maar ik had teveel wheelspin waardoor ik er niet vooraan bij zat met de start. Ik sloot aan als 6de. Na 8 rondes gestreden te hebben in deze mooie finale kwam ik als 5de over finish en daarmee waren we dik tevreden.
Zondags moesten we eerst starten met de halve finale van klasse 8. Ik stond op de 1ste rij op plaats 2. Bij de start kwam ik redelijk goed weg en kon goed aansluiten in de 1ste bocht op plaats 5 tussen het grote geweld van klasse 8. Na 3 rondes ging er iemand voor me over de kop en er kwam een rode vlag dus een herstart op de baan. Bij de herstart mocht ik vertrekken van plaats 4. De start was perfect en trok hem meteen naar binnen zodat niemand me kon passeren. 2 rondes voor het einde viel de nummer 4 uit met pech en ging ik als 3de door naar de finale.
Bij de halve finale van klasse 7 moest ik wederom van start vanaf de 1ste rij op plek 2. Bij de 1ste bocht zat ik er redelijk tussen. Ik kwam goed door bocht 1 en kon gaan jagen op de rest. De rest van de manche sterk en degelijk gereden en kwam ik over de finish met een mooie 3de plaats. Toen konden we ons op gaan maken voor de finales.
Als eerste moesten we de finale van klasse 8 rijden. Ik mocht starten op de 2de rij op plaats 5. Met de start was ik heel goed weg en zat er meteen goed tussen. Ik lag op een 6de plaats na 4 rondes ging er eentje dwars voor mij dus ging ik naar de 5de plaats, maar doordat ik moest uitwijken voor hem werd ik ook meteen weer gepasseerd, dus ik lag weer 6de. Daarna gebeurde er niks meer en finishte ik als 6de!! Daar waar we super blij mee.
Met een goed gevoel naar de finale van klasse 7. Hier stond ik op de 2de rij op plaats 6. Bij de start kwam ik goed weg en zat er goed bij. Maar er kwam meteen een rode vlag situatie. Dus ik ging van het gas maar iemand achter mij had het niet gezien en knalde vol bij mij achterop. De accu was helemaal kapot en mijn achter rek ook. Maar door de complete herstart konden we het weer snel maken aan de voorstart door het snelle handelen van Thijs en Piet. Met de herstart zat ik er weer goed tussen maar in de 1ste en 2de bocht kwam ik in aanraking met een andere auto en brak mijn stuurstang af. Dus helaas einde wedstrijd.
Over heel het weekend zijn we weer dik tevreden alleen wel balen van de finale van klasse 7.
Ik wil het team, de supporters en mijn sponsors weer bedanken.